internationaler Austausch

Internationales Sprachcafé

Lust auf Internationalität? Jeden Mittwoch ab 15 Uhr bieten wir in unserem Medienlabor S515 ein internationales Sprachcafé an.

Ziel ist es, in angenehmer Atmosphäre bei einem heißen (oder kalten) Getränk den internationalen Austausch zwischen Studierenden zu unterstützen. Daher sind sowohl internationale Studierende, die ihre Kenntnisse in deutscher Sprache ausbauen wollen, genauso willkommen wie deutschsprachige Studierende, die internationale Studierende beim Spracherwerb unterstützen und zugleich an ihrer eigenen Sprachkompetenz arbeiten wollen.

Eine Anmeldung ist nicht erforderlich; los geht es mit unserem ersten internationalen Sprachcafé am 22.03.2023.

Interested in internationality? Every Wednesday at 3 p.m. we offer an international language café in our media laboratory S515.

The aim is to support international exchange between students in a pleasant atmosphere with a hot (or cold) drink. International students who want to expand their knowledge of the German language are therefore just as welcome as German-speaking students who want to support international students in language acquisition and at the same time want to work on their own language skills.

Registration is not required; we start with our first international language café on March 22nd, 2023.